نوشته های یک مهندس عمران

  • ۰
  • ۰

در حالت کلی دو نوع مفصل قابل توصیف است. مفصل مکانیکی و مفصل پلاستیک، بحث مفصل پلاستیک خیلی گسترده است در واقع وارد فاز غیر خطی مصالح می شویم و همینطور که می دانید باید طراحی غیر خطی داشته باشیم.

مفصل پلاستیک چیست؟

یک عضو خمشی مثل تیر- ستون یا تیر را در نظر بگیرید. با افزایش مقدار لنگر تارهای بالایی و پایینی مقطع که تحت اثر بیشترین مقدار لنگر هستند، شروع به جاری شدن می کنند و به عبارتی از حالت کشسان به مومسان تبدیل میشوند. با افزایش مقدار لنگر، کم کم کلیه تارهای مقطع جاری میشوند. از اینجا به بعد مقطع توانایی تحمل لنگر بیشتری را ندارد و در حقیقت مقطع درست مثل یک مفصل عمل میکند. که به آن مفصل پلاستیک گفته میشود و به لنگری که موجب ایجاد مفصل پلاستیک شده است، لنگر پلاستیک گفته می شود.

 

مفصل پلاستیک چیست

 

متوجه این موضوع نشدید؟ 

اگر دانشجو کارشناسی هستید و یا اینکه تازه با این موضوع آشنا شده اید هیچ موردی ندارد اصلا نگران نباشید. به صورت کلی اگر دوست دارید موضوعات طراحی غیر خطی را یاد بگیرید جای آن در اینترنت و مقالات رایگان نیست هر چند که گاها مقالات خوبی در این باره وجود دارد اما پیشنهاد من دوره های آموزشی است که می تواند کمک زیادی به شما کند. من چند دوره آموزشی و مقاله را اینجا معرفی میکنم که یا تعریف آن را شنیده ام و یا اینکه خودم از آن استفاده کرده ام به هر حال تایید می کنم آنها را:

مفصل پلاستیک چیست؟  این مقاله برای مبتدی هاست واقعا اگر هیچ چیزی از مفصل پلاستیک نمیدانید به سراغش بروید. "مفصل پلاستیک در ایتبس" این مقاله جزو مقاله رده دوم است یعنی افرادی که دغدغه قرار گیری مفصل پلاستیک در ایتبس را دارند که خیلی هم کار سختی است. سبزسازه سه دوره فوق العاده طراحی عملکردی هم دارد که اگر از دوره پیش نیاز طراحی عملکردی شروع کنید خیلی بهتر خواهد بود.

و اما سایت فوق العاده pbd، اسم برند خاصی ندارند در حال حاضر البته خیلی تازه کار هستند اما چون به صورت اختصاصی در مورد طراحی عملکردی کار میکنند من مطمئن هستم که زیاد طول نخواهد کشید که در این زمینه پیشرو خواهند شد.

خوشحال میشم اگر دوره یا کتابی براتون مفید بوده رو اینجا معرفی کنید

 

  • ۹۹/۰۴/۱۵
  • زینب ساداتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی