نوشته های یک مهندس عمران

۱ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

من یک مهندس عمران هستم، شاید شما مهندس نقشه بردار باشید و در واقع ما باهم همکار هستیم امروز قصد دارم در مورد اهمیت و کاربرد نقشه برداری در کارهای ساختمانی بگم و البته میخوام بگم چرا باید یک مهندس عمران کمی درمورد نقشه برداری هم بداند.

مهندس عمران و نقشه برداری!؟

اجازه بدید با یک خاطره شروع کنم؛ دقیقا چند ماه گذشته هنگام گود برداری ساختمان به یک مهندس نقشه بردار نیاز داشتیم اما متاسفانه به کسی دسترسی نداشتیم همان لحظه بود که حس کردم باید نقشه برداری را یاد بگیرم. بعد از یاد گرفتن نقشه برداری قطعا تمام کارها را خودم به صورت شخصا انجام نمیدادم اما خیلی راحت تر متوجه منظور مهندس نقشه بردار میشدم، خیلی سریع تر کار پیش میرفت و از طرفی هزینه های اضافی را کم کردم البته یک چیزی بین خودمان بماند که طرفداران کاری زیادی هم پیدا کردم و در نهایت درآمد بیشتری داشتم.

حتما بعد از اینکه متوجه شدید درآمدم بیشتر شده دوست دارید بدونید که چیکار کردم؟! یا مثلا شاید بهم بگید تو که درآمدت خوبه چرا اینجا مینویسی؟ راستش من اصلا برای پول اینجا نمینویسم و چون چیزای زیادی یاد گرفتم از فضای مجازی مثل همین نقشه برداری، یا مثلا یک سری نکات اجرایی یاد گرفتم که منو از یک مهندس تازه کار تبدیل به یک مهندس با تجربه کرد.

خب برگردیم سر موضوع اصلیمون؛ من کی و چجوری نقشه برداری رو یاد گرفتم؟ 

دقیقا از همین فضای مجازی شروع کردم؛ یک سری جملات سرچ کردم مثل "اصول پایه نقشه برداری" یا "آموزش نقشه بردای" و هرچیزی که شما فکر میکنید با اون باید آشنا بشید قطعا 10 ها سایت وجود داره که این موارد رو بررسی کرده و شما میتونید از اونها بدون پرداخت هیچ هزینه ای کمک بگیرید.

خب حالا که قدری با این موارد آشنا شده اید وقت آن رسیده است که خیلی جدی نقشه برداری را بررسی کنید من از کتاب نقشه برداری دکتر دیانت خواه استفاده کردم، اگر روی لینک قبلی کلیک کنید میتونید اون رو رایگان دانلود کنید.

بعد از مطالعه کتاب چه کنم؟ 

هیچ؛ به عنوان یک مهندس عمران همین مقدار از اطلاعات کافیست.تنها سعی کنید همین موارد را عملی کنید.

  • زینب ساداتی